Angst is een emotie die ons waarschuwt wanneer er gevaar dreigt. Wanneer er geen direct gevaar dreigt en we toch angst voelen, heeft zij ons een verhaal te vertellen.

Angsten, iedereen heeft ze en ik misschien nog wel het meest. Mijn grootste angst is toch een redelijk simpele, namelijk komen te overlijden. Ik heb vele malen met mezelf in overleg geweest wat ik hier aan kon veranderen. De oplossing, deze heb ik zelf ook nog niet gevonden. De angst verminderen daar in tegen wel.
Mezelf terug vinden binnen mijn eigen overtuigingen. Dit heeft voor mij een tijdje geduurd, maar dit is me zeker gelukt. Ik heb me laatste tijd meer verdiept in de geloofsovertuiging van wicca.

Wicca

Wicca betekent voor mij leven op een zo goed mogelijke manier in harmonie met je omgeving. Ook betekend dit voor mij dat je invloed kan uitoefenen op je omgeving door middel van magie, en nee dit betekend niet dat je zo alles kunt veranderen. Wicca is voor mij een medium om ergens naar toe te werken want reïncarnatie zorgt voor mij een kijk op een groter perspectief.

Reïncarnatie betekend: (Latijn: caro = “vlees”; re=opnieuw, “wedervleeswording”, Grieks metempsychôsis, “opnieuw bezield”, vandaar “zielsverhuizing”) is het geloof dat het niet-lichamelijke deel van een levend wezen (in de westerse wijsbegeerte doorgaans ziel genoemd) na de dood niet verdwijnt maar opnieuw in een ander levend wezen geboren wordt. Het idee van reïncarnatie bestaat al sinds vele duizenden jaren voor Christus en komt voor in diverse religies en culturen over de gehele wereld

Ik geloof dat net als met bidden naar een god, je onze goden kunt vragen om je te helpen. In plaats van bidden doe je een bepaalde wens door middel van spells of rituelen. Deze wens of ritueel kun je uitvoeren, alleen zal het niet altijd beteken dat deze ook werkelijk uit kan komen zonder dat je omgeving er last van zal ondervinden. Hier heb je als wiccan een rede om te laten zien waar je aan moet voldoen of je ritueel of spell aan de eisen voldoen.

Er zal zeker vaker wat over te lezen komen onder deze kop, hoop dat jullie het wat interessant vonden.. :O

