Ieder meisje droomt ervan, een bepaald vorm van het prins op het witte paard. Ook al was hij voor mij de superheld met een cape (ja de cape deed het hem). Laatste tijd is er alleen erg veel veranderd in mijn leven. Hierdoor ben ik gestopt met het geloven in eigenlijk de keiharde waarheid. Voor iedereen moet er wel iemand zijn en toevallig omdat “die gast” het niet was betekent niet dat er helemaal niemand meer voor mij zou zijn. Dus ook al is het maar een klein beetje en weet ik niet wanneer en of die uberhoud langs komt. Hoop doet leven. Daar is het gevoel van een klein gelukzalig moment ook al is dit even heel erg kort, misschien over een tijdje blijft hij voor zolang ik mag leven bij me.

Hoop

De hoop ook al was het maar voor even en kwam het door een film, liet me even weer voelen dat ik leefde en niet geleefd werd. Stiekem deed het destemeer pijn om terug te komen naar wat ik eigenlijk uitgevonden had. De wereld om mij heen ben invloed mij zover dat ik niet meer het gevoel kan hebben dat ik werkelijk een leven had. Dit deed misschien nog wel meer pijn dan een ding specifiek. Dat is tijdelijk en nu kwam ik nog steeds door een film dat ik lang niet alles uit het leven haalde, laat staan dat ik alles op de rit had. Dit weet ik nu, en hier moet ik aan gaan werken. Niemand kan het leven meer uit me halen. Het allerbelangrijkste weer het gevoel krijgen dat ik wat bereik en kan bereiken in het leven en dan misschien wat meer zelfvertrouwen kan rekenen.

Hoop is de dingen niet voor normaal aannemen, alles is speciaal. Iedereen is speciaal. Als alles is verloren, is dat het licht aan de einde van de tunnel. De eenzame ster in het donkere heelal. Hoop is het afschudden van de donkere tijden om de nieuw licht in je te hervinden en te verdoemen het ooit terug te laten komen.

Genieten van de kleine dingen

Beginnen met het genieten van de dingen die je als normaal bent gaan waarderen is ook een onderdeel van het terug vinden van mezelf. Nu alles waar ik om leek te geven op politiek gebied ook wat was veranderd doordat het eigenlijk allemaal een machtsspelletje is waar ik niet op zit te wachten. Komt het eigenlijk gewoon op neer dat ik nieuwe dingen moet uitvinden en onderzoeken. Ik ben spelletjes spelen zat en heb hier ook geen behoefte meer aan. Hiervoor heb ik inmiddels een goeie uitlaatklep in de sportschool gevonden en rust in mijn hoofs door me niet meer te laten opjagen.

Terug vinden zelfvertrouwen

Ik zelf heb een lijstje gemaakt om me mijn zelfvertrouwen terug te laten winnen, dus hierbij kunnen jullie die ook lezen en misschien ook wel ondervinden..?

  • Elke avond een peptalk in de spiegel L
  • Gezond eten en sporten voor een mooi lichaam
  • Onafhankelijk blijven van de maatschappij (ja ik red mezelf ook wel)
  • Ook mensen binnenlaten in mijn personal space
  • Aandacht vragen op een positieve manier in plaats van een negatieve
    (ik zou dit in het openbaar nooit toegeven.. 🙂 )
